indir (1)

ASLAN (LEO)

Sembol

Bir aslan değil, ama Sioux City, Iowa’dan bir rock grubu. Deneyimleri eksik, ama enerjileri çok, altı genç. Şans aniden yüzlerine güler. Bir plak anlaşması imzalarlar. İki ay içinde albümleri listelerde hızla yükselir.

Madison Square Garden’da bir konser ayarlarlar. Her taraf hınca hınç doludur. Binlerce göz sahneye çevirilidir. Soyunma odasında grup dehşete kapılmıştır. Midelerine kramplar girmektedir. Sahne korkusu ile kalabalığın, ışıkların önüne dizleri titreye titreye çıkarlar. Gözler üstlerine perçinlenmiştir. Enstrümanlarım kontrol ederler. Ses ve ışık kontrolleri yapılır. Seyirci ayakta bağırıp alkışlamaktadır.

Gözler tabak gibi açılmış, rock grubu mesajı almıştır: herkes onları sevmektedir. Daha sıkı çalarlar. Seyirci çılgına döner. Grup atmosferdeki akımı alır, geri verir. Kısa bir süre soma hiç kimse Sioux City, Iowa’yı düşünmemektedir.

Son Nokta

Bundan önceki burç olan Yengeç’te perde zihnin ışıltılı, değişken derinliklerini açığa çıkarmak için kenara çekilmiştir. Bilinç büyülenmiştir. Buna yüz çeviremez. İçsel gözün gördükleri bilinci hayran bırakır ve kendine doğru, içe çeker. İlgi dıştaki aktiviteden uzaklaşır. Pasifleşir. Gözleyip, hissettiklerinin çok azım yansıtır.

Aslan Yengeç’in bu içselliğine karşı bir tepkidir. Hayat şimdi, bilincin kökleriyle ilişkiden zenginleşmiş, aşılanmış bir şekilde daha somut bir ifadenin yollarını aramaktadır. Alev alev yanan magma Yengeç’in kabuğunun altından sızmaya başlamıştır. Ama Aslan’da bir volkan gibi dışarı doğru kükrer. Ve bazen bunu kurnazlıkla yapar.

İfade – Aslan’ı anlamanın anahtarı budur. Zihnin içeriği görülebilir kılınır. Hiçbir şey hayalgücünün mahzenlerinde zincirli kalamaz. Her şeye bir form verilir. Her şey ifade edilir. Aslan dünyaya içsel süreçlerinin elle tutulur ipuçlarını vermelidir. Yengeç’in sırlara ihtiyacı vardır. Aslan için sır tiksinti kaynağıdır.

Kişiliği ifade etmek. İçsel durumumuzun dışsal sembollerim yaratmak. Transparan bir ipucu dokuyarak, herkesin bu dokuyu sökerken en kişisel sırlara doğru yol almaşım sağlamak – işte Aslan’ın işi.

Aslan’ın dokuması gereken ipucu ne olabilir? Bu, Aslan’ın son noktasıdır: spontan, çekincesiz, cömert bir stil geliştirmek. Yüzeyde, balerinin giydiği mayo gibi, kişiliğin içsel yapısıyla tam uyumlu, bir davramş tarzı oluşturmak.

Aslan’ın son noktası? Kişiliği geliştirmektir.

Strateji

Aslan hayata evet demeyi öğrenmelidir. Yolu olumlu ve güvenli olmaktır. Akimdan dar kafalılığı, küçük hesapları ve seçiciliği uzaklaştır-malıdır. Sözlüğünde korku ve şüpheye yer yoktur. Kendim ifade etmesini engelleyen hiçbir şey hoş görülemez.

Eğer insanlar gülerse? Hiç fark etmez. Aslan buna rağmen kim olduğunu vurgulamalıdır. “Hayat, seni seviyorum! Seni kutluyorum! Senden korkmuyorum!” demelidir.

Egonun ötesine geçmek deyince ilk aklımıza gelen ruhsal olgunluktur. Çoğu zaman “gelişmiş varlıkları” mideleri fasulye sürgünleri dolu, hiçbir şeyden korkmayan, hiçbir şey umut etmeyen, hiçbir fikri savunmayan, bağdaş kurup oturan, benzi solmuş kişiler olarak gözümüzde canlandırırız. Bu modele takılıp kalan herkes Aslan’a şüpheyle bakar.

Aslan egoyu aşmaya değil, egoyu geliştirmeye yönelmiştir. Ve amaç bu olunca, bağdaş kurup oturmak hiçbir işe yaramaz. Aslan egonun anlamsızlığını, saçmalığım kabullenmeli, onun tadım çıkarmalı ve bilinçiz bir şekilde dünyada dalgalanmasına izin vermelidir. Pembe bir panta-lonun üstüne ekose bir gömlek giymeli ve yolda ıslık çalarak “Yıldız gibi Parlayan Bayrak” şar kısım söylemelidir. Yoldan geçenler ona bakarsa, ıslığım yükseltmelidir. Dünya için performans sergilemek ona güvenmektir. Aslan’ın kutsal hedefi hayata hiç sorgulamadan güvenmektir. Bütün yaraticılık, bütün sıcaklık, bütün oyunculuk ve drama bu hedefe ulaşmanın yollarıdır. İçerideki herşey dışarıda görülmelidir. Ve eğer Aslan bu amaca ulaştıysa, eleştiriler umurunda değildir.

Şiir, resim, dekorasyon bütün geleneksel yaratıcılık alanları Aslan için değerli araçlardır. Bu alanlara karşı bir eğilim mutlaka desteklenmelidir. Bu tür yetenekler içsel dünyayı dışarı çıkarma kanallarıdır ve bu şekilde bir kendini ifade Aslan’ın gelişiminin dinamitidir.

Aslan daha dolaysız bir yaraücı kulvar seçtiği zaman daha iyi parlar. Dans, şarkı söyleme, hikaye anlatma ve hepsinin ötesinde tiyatro Aslan’ın doğal alanlarıdır. Bu alanlarda seyirci ile oyuncu arasındaki mesafe çok kısadır. Anmda tepki alınabilir. Enerji açığa çıkar ve derhal hedefini bulur. Ve Aslan için, bu, cennettir.

Hayalgücünün açıkça görülebildiği tek alan sanat değildir. Herhangi bir organizasyonun yapısmda veya bir olayda veya bir insan üzerinde etkili olabilmek de bir kendini ifade biçimidir. Kendi düşüncelerimize veya değerlerimize ait bir damga bırakabildiğimiz anda yaratıcı dürtülerimizi ifade etmiş oluruz.

Aslan’ın kıvılcımı daha spontan yollarla da parlamalıdır. Sadece şakacılık, oyunculuk bile bu burç için gelişimsel bir stratejidir. Önceden tasarlanmadan, hayalgücü “olgunluğun” bağlarından kurtulur ve yaşam tiyatrosuna katılır.

Eski astrologlar için Aslan kralların sembolüydü. Karizması ve tavırları bu ismi haklı çıkarmaktadır. Ancak Aslan’ı çocuğu temsil eden burç olarak düşündüğümüzde daha derin bir gerçek iletilmektedir. Çocukların evrensel özellikleri olan şimdiki zamanda yaşama ve kendim tiyatrolaştırma Aslan’ın özüdür.

Strateji? Kişiliğini kutlamak. Yaratmak. Özel bir sırrı barındırmamak. Çocuklara özgü saflığı, spontanlığı ve tazeliği muhafaza etmek.

Kaynaklar

Aslan içgüdüsel olarak kükrer.

Doğum haritasmda Aslan özellikleri ağır basan herhangi bir insan bir oyuncunun ruhuna sahiptir: Biraz yüreklendirin ve iyi huylu bir kendini ifade seliyle kendinizi eğlendirin. Şakalar bir eğlence yolu olabilir. Veya bir piyano resitali. Gerçek bir hikaye. Nasıl bir biçim alırsa alsın, Aslan’ın her turnesi en az bir rol içerir. Ellerinizi çırpın ve perde açılsın.

Aslan kendine uygun yeri, ham insan enerjilerim yaratıcı bir şekilde yönlendirdiğinde bulabilir. Işık saçan, ısı yayan, yüce gönüllü kişiliği ona doğal bir liderlik yeteneği verir. Düzeni alt üst olmuş insan toplu84

İlıklarındaki kaotik karmaşıklıklara netlik kazandırabilir. Aslan’ın bu özelliğine tarihte en iyi örnek Napolyon’dur, ama buna herhangi bir pazarlama firmasmda veya beyzbol takımında da rastlayabilirsiniz.

Yaratıcılık ve karizma Aslan’ın kaynaklarıdır. Ancak daha önemli bir kaynağı daha vardır: Aslan nasıl mutlu olacağım bilir. Dikkati bugün üzerinde yoğunlaşmıştır ve bu anda o kraldır. Dün fiyaskolar ve yenilgilerden örülmüş bir ağ olabilir. Yarın politikacılar savaş füzelerini gerçekten yollayabilirler. Ama bugün, vücudum sağlam, moralim düzgün ve cebimde bir milyonum var. Hadi dansa gidelim.

Aslan’ın kaynağı: diğer burçlardan farklı olarak, Aslan şu an yaşadığının farkındadır. Geçmiş geride kalmıştır. Yarın hiç gelmeyebilir. Bu değişken zamam yakalaması ve içindeki tüm neşe atomlarım çıkarana kadar sıkması gerektiğini bilmektedir.

Karanlıklar

Madison Square Garden geride kalmıştır, Sioux City’li altı genç amfilerini toplar ve Kennedy Uluslararası Havaalanına doğru limuzinleriyle yola koyulurlar. İkinci durak: Pekin.

Bugüne kadar batı müziğinin hiç duyulmadığı yerleşimlerde konser vermek üzere Çin’de iyi niyet turuna çıkmışlardır. Vokalist mikrofonda caka satmakta, gitarist sahnenin solunda dizlerinin üzerinde kayarak solo çekmektedir. Onbin seyircinin üzerine pembe duman kıvrılarak inmektedir. Çinliler afallamış bir şekilde, ellerini kucaklarında kavuşturmuş, kendilerine şu soruyu sormaktadırlar: Amerika’dan gelmiş bu deliler de kim? Niye bu kadar heyecanlılar?

Ortamın gerçeği rock grubunu da sarmalar. Burası Madison Square Garden değildir. Burası Çin’dir. New York seyircisinin elektriği burada oluşmayacaktır. Ve aniden kendilerini evlerinden uzakta, Iowa’lı altı genç olarak hissederler.

Oynamak, yaratmak, ifade etmek – enerji Aslan’m bu stratejileri ara85

smda dolanır. Ancak hepsi bu olsaydı Aslan kurur giderdi. Bununla bağlantılı bir canlılık akımının oluşması gerekir. Bu akım bir insanın “Seni seviyorum. İyi ki seni tanıdım.” demesi olabileceği gibi, elleriyle tempo tutan onbin Çinli seyirci de olabilir. Ne biçim alırsa alsın, Aslan alkış ister. O olmadan sararır, kurur.

Bütün sıcaklığı ve varlığıyla, Aslan kesinlikle övgüyü hak eder. Ama, Sioux City’li rock yıldızlarımız gibi, bir gurur ve aşırı güven imajı yansıtabilir. Böylece farkında olmadan kendi üstünlüğünü vurgulamaktadır. Ve bu, alkışa kavuşmak için iyi bir formül değildir.

İnsanlar Aslan’ın açıkça gözlenebilen bu debdebeli imajma ters tepki verebilirler. Onu görmezden gelebilir veya fiyakasını bozabilirler. Ve bu davranış Aslan’ı çılgınca bir gösteri sunmak üzere kamçılar. O “Lütfen beni sev!” derken, onlar “En büyük benim”i duymaktadır.

Aslan’ın kısır döngüsü bu yanlış algılamadan kaynaklanmaktadır. Onun sevgiye ihtiyacı vardır, ama o insanları etkileyerek bu sevgiyi garantilemeye çalışırken, insanları uzaklaştırmaktadır. Aşırı durumlarda, Aslan, popüler astroloji kitaplarında hep suçlandığı, davranışları sergilemeye başlayabilir: kibir, kendim beğenmişlik, “küçük Napolyon” sen-dromu.

Aslan’m karanlığı? Gururu. Gurur onu basit bir şekilde sevgiyi istemekten alıkoyabilir. Çok yakından bildiği incinebilirliği paylaşmayı, destek istemeyi öğrenmelidir. Bunu başaramazsa buz gibi suratları güldürmeye çalışan bir komedyene veya Çinlilerin önündeki rock grubuna benzer.

Acmacak haldedir.

Bir önceki yazımız olan Balık Burcu Aylık Burç Yorumu başlıklı makalemizde balık, burç ve neptün hakkında bilgiler verilmektedir.

Leave a comment