Babil Kralı Nebukadnessar

Sur şehri 13 yıl (MÖ:585572) kuşatılmıştı ve işgal edilememişti. Gerçekte de kitabının 29:18. cümlesinde bunu itirafta ettiği halde. Bir daha kurulmayacaksm diyor ama şu an Lübnan sahillerinde debdebeli bir kent olarak varlığım sürdürmektedir. Daha sonra Hezekiel Babil Kralı’na Mısır’ı verdi. Ama nedense bu kehanet de gerçekleşmedi:

Bu yüzden Egemen RAB şöyle diyor: Mısır’ı Babil Kralı Nebukadnessar’a vereceğim, onun servetini alıp götürecek. Ordusuna ücret olarak ülkeden yağmaladığı çapulmalını dağıtacak.

Hizmetine karşılık Mısır’ı ona verdim; çünkü o da ordusu da bana hizmet ettiler. Egemen RAB böyle diyor.” (Hez.29)

Nebukadnessar M.Ö. 588 ve 568’de iki defa Mısıra saldırdı ama eli boş döndü.38 Ardından 38 ve 39. bölümlerinde İsrail’e Magog ülkesi Kralı Gog’un saldıracağım ve çok kötü bir yenilgiye uğrayacağı yazılıdır. Böyle bir kehanette gerçek değil. Ayrıca henüz Magog diye bir ülkede dünya üzerinde bulunamadı. İşte bu sebeple olsa gerek, yorumcular bu savaş daha olmadı deyip Armagedon kehanetleri içine sokmaya çalışmaktadırlar. O dönemde yakm çevrelerinde gerçekleşen olaylarda yanılanlar, bilmem yüzyıllar sonraları doğru görebilirler mi? Tabi Hezekiel döneminde Yahuda Devleti’ni, Kudüs’ü ve Tapmağı yıkıp, Yahudileri sürgün etmiş zalim bir kral için, bu kadar destekçi olmak, hem de gerçekleşmeyecek kehanetler yazmak, ayrıca insana çok ters geliyor.

DANİEL KİTABI; Bu kitap hakkında değerlendirme yapan bazı konunun uzmanı âlimler, bu kitabın M.Ö.6 yüzyılda yazıldığına da karşı çıkmaktadırlar. Çünkü kitaptaki kehanetlerin, M.Ö. 164 yüzyıl civarmda olan olayların daha doğru olması ve Daniel’in yaşadığı yıllar olan M.Ö.6 yüzyıla ait Babil istilası dönemindeki olaylarda birçok yanlışlıkların olması, bu işin uzmanı kişilerce bu kitabm yazılış tarihinin M.Ö. 164 civarı olduğudur. Daniel5:31’de Babil’i yıkan kralın Med Kralı Darius olduğunu yazar. Hâlbuki Babil’i yıkan Pers Kralı Koreş olduğu Tevrat’m birçok yerinde yazmaktadır. Bu yetmiyormuş gibi bir de Daniel6:28’de:

“Böylece Darius’un ve Persli Koreş’in Krallığı döneminde Daniel’in işleri iyi gitti.”

Daniellıl’de Babil esareti Yahuda Krcilı Yeho yakın zamanında olduğunu yazar. Ancak T e vrat2.Krallar24:12′ de ise Kral Yehoyakim’in oğlu Yehoyakin zamanında olduğunu yazar. Yine Daniel 5:1’de bahsedilen Kral Belşassar diye biri Babil’de kral olmadı. Belşassar son Babil Kralı Nabunado’nun oğlu olarak bilinir. Yine Daniel2:l’de Kral Nebukadnessar’ın bir rüyasını yorumluyor. Oysa bu tarihte Daniel henüz Kralın hizmetinde de olmaması gerek. Ayrıca, M.Ö. 180 civarmda, Ben Sira tarafından oluşturulan Yahudi Kahramanları listesinde, Daniel adının yer almaması da, bu kitabm Daniel adına M.Ö 164’ten önce yazılmadığı kanaatini uyandırmaktadır. Ama Tevrat’m, l.Maccabiler 2: 5960 kısmmda M.Ö. 100 tarihinde yapılan listede Daniel ve üç arkadaşı yer almaktadır. Herhalde en doğrusu da bu olsa gerek. Yani Babil istilası döneminde.

Daniel isminde birinin yaşadığı konusunda şüpheler vardır. Bu durum belki Daniel kitabında Babil ve Pers Krallığı hakkında ciddi bir ifade bulunmamasmı izah eder. Bu kadar çelişki içeren Daniel Kitabı için konunun uzmanları neler düşündüğünü bir önceki konuda yazmıştık.

Bu durumda bu kitaptaki kehanetler ne derece doğrudur siz karar verin.

Bir önceki yazımız olan Kahve falında uçak başlıklı makalemizde falda bozuk para, falda jeton görmek ve Kahve falında jilet hakkında bilgiler verilmektedir.

Leave a comment