Hayatımın anlamı nedir?

indir

Bütün bunlar ne için?

Yerim neresi?

RM, sorularını farklı mantık seviyelerine yönelecek şekilde grupluyor: “Uygulamaya yönelik”, “Psikolojik”, “Duygusal”, “Nihai”. Sorduğu soruların türleri, içsel ruh haline göre değişmektedir. Ama genel bir kalıp olarak, daha derin soruların uzun vadede daha önemli olduklarını, hayatı boyunca tekrarladığını ve temelde şu şekilde oluştuğunu görmektedir: “Almadığım her neyse, bunu istiyorum.”

Sorularının çabucak ötesine geçmekte, kalıplar aramakta ve hangi sorusunun en temel olduğunu, ne tür bir insanı ortaya çıkardığını sorgulamaktadır.

3. 5. 2 Bakış açıları

Bir resim öğretmeni olan MM, kendine soruyor: “Bu kişiye doğru bir bakış açısıyla mı bakıyorum?” Bu soruyla, bulunduğu yerden bir adım gerilemekte, öğrencisinin bakış açısına geçmekte ve tekrar kendi tarafına döndüğünde yaptığı şeyi düzeltmektedir. Bu soru, onu olaylara farklı bakış açılarından bakabilen duyarlı ve sorumluluk sahibi bir öğretmen yapmaktadır.

3. 5. 3 Temsil sistemleri

Bazı soruların belli bir temsil sistemi vardır: (Görsel, işitsel, dokunsal. E.N.)

“Bu konuya başka nasıl bakabilirim?”

“Bana anlatılmak istenen nedir?”

“Neden böyle hissediyorum?”

Bir resim öğretmeni olan MM, kendine soruyor: “Bu kişiye doğru bir bakış açısıyla mı bakıyorum?” Bu soruyla, bulunduğu yerden bir adım gerilemekte, öğrencisinin bakış açısma geçmekte ve tekrar kendi tarafma döndüğünde yaptığı şeyi düzeltmektedir. Bu soru, onu olaylara farklı bakış açılarmdan bakabilen duyarlı ve sorumluluk sahibi bir öğretmen yapmaktadır.

Bir önceki yazımız olan AKREP BURCU (SCORPIO) başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Leave a comment