Hz. Isa Tekrar Yeryüzüne Ne Zaman Gelecek?

Kilisenin Sakladığı En Büyük Gerçek: Hz. Isa Tekrar Yeryüzüne Ne Zaman Gelecek?

Gelelim Hz. İsanın ikind defa gelişiyle İlgili Incillerde belir-tilmlş belli bir zaman olup olmadığına. Incillerde Hz.. Isanın tekrar yeryüzüne gelişiyle ilgili 20 civarında İfade vardır. Bu güne kadar bu geliş gerçekleşmediğine göre, acaba verilen geliş tarihinin zamanı daha gelmedi mİ yoksa bu zaman çoktan gelip geçti mi? Tabi gelişle İlgili verilen bir raman varsa ve bu zaman da gelip geçtiği halde, hala gel-mediyse ortada Önemli bir sorun var demektir. Eğer böyle ise, tiz. Isanın ikind geliş haberlerinin aslı olmadığını ortaya çıkar. Şimdi İndilerde bu konuyu araştıralım. Hz. İsanın tekrar yeryüzüne dönüşü hakkında, bizzat kendi ağzından çıkan bir zaman var mı görelim:

“30- “O zaman Insanoğlunun belirtisi gökle görünecek. Yeryüzündeki bütün halklar ağlayıp dövünecek, İnsanoğlunun gökteki bulutlar üzerinde büyük güç ve görkemle geldiğini görecekler. 31-Kendisi güçlü bir borazan sesiyle meleklerini gönderecek. Melekler Oııuıı seçtiklerini göğiİn bir mamdan öbür ucuna dek. dünyanın dört bucağından toplayıcaklar.

32-“İncir ağacından den alm! Dallan filizlenip yapraklan Sürünce, yaz mevsiminin yakm olduğunu anlarsınız.

33-Aynı tekilde, bütün bunların gerçekleştiğini gördüğünüzde bilin ki. İnsanoğlu yakmdır. kapıdadır.

34-Sıze doğrusunu söyleyeyim, bütün bunlar olmadan bu kuşak ortadan kalkmayacak.

35-Yer ve gök ortadan kalkacak, ama benim sözlerim asla ortadan kalkmayacaktır.- (Matta-24)

Morkos (1330) ve Lukada da (21:32) ayni şeyleri söylemektedir. Yani bu geliş, o anda Hz. İsayla beraber yaşayan bazı kimseler, daha dünyadan ayrılmadan gerçekleşecek. Aynca Markas İndlindc kendim tutuklayan baş kâhinleri ayı olayla uyarmaktadır

Bu durumda Hz. Isanın kendi ağandan tekrar gelip zm-mm cok net öğreniyoruz. Bu ge&ş mam_o anda çewe-rinde yaşayanlara. daha dünyadan ayrılmadan, çokyak bu donemde olacağını açıkça bödinnektedir. Pavlusta Mektubunda bu konuya y verip, o anda yaşayanların bunu açıkça göreceğini yazmaktadır:

-16-Rjtblnn kendiû. bir emir (ağnsıyia, tmşmeteğİKsa-lameliyle. Tmn’mm borazanıyla gAten inecek. Om MrtWı > mİ oiulcr dıniect.

17-Sonra btz yaşamakla olanlar, itiyatta olanlar, onlarla birlikte Ilabbi havada karşılam üzere bulutlar içinde alınıp götürüleceğiz. B&ylece omuza dek Rab7e birlikle olacağa•

18-lfte birbirinizi bu tözlerle teselli edin. (1. Selaniklileri)

Bu gvlly zamanı o kadar not anlaşılmış kİ beklenen ziyaretçi gecikince, olay orgulanmaya başlandı. Pavlus 1. Selaniklilere mektubunda yazdıkları gelişi sorgulayanları, 2 mektubunda, Daniel Kitabındaki kehanetlere atıf yaparak, ortalığı yatıştırmaya çalıştığı gözlenmekte:

“1-2-Rabbimiz ha Mesihin gelişine ve Onunla birlikte olmak üzere toplanmamıza gelince: Kardeşler, s ize rica ediyoruz, Rabbin gününün geldiğini ileri süren herhangi bir ruh, bir söz ya da bizden gelmiş gibi gösterilen bir mektup hemen aklınızı karıştırmasın, sizi telaşlandırmasın.

3-HİÇ kimse hiçbir şdOUe sizi aMef rııı. Çünkü imandan dimuf mahvolacak dan e yasa tanımaz adam ortaya tıkmadıkça o gün gelmeyecektir.

4-Bu adam, tanrı tllyr anılan ya da tapılan her şeye karşı gelerek kendim hepimden yüce götterecek. hatta kendisini Tann ilan ederek Tannnın Tapınagında oturacaktır

5-Daha ymınısdaykn banlan sise söylediğimi hatırlamıyor musunuz?“ (lSelanlkliler-2)

Pavlus durumu yatıştırmak için geliş manı İçin ilk söylediği sözlerini görmezden gelir ve günümüzde olduğu gibi olaylara yönelir. Bu işe Hz. İsanın Önemli Havari!, Pct-rua’ta mektubunun sonundaki ilave İle karıştırılmakladır. Bu durumun vahametinden kurtulmak için gUnlerin uzunluğunun değiştirildiğini görmekteyiz:

£-4öncelikle şunu bilmelisiniz: Dünyanın $on günlerinde kendi tutkulanntn ardından giden alaycı kişiler türeyecek. Bunlar, Rabbin gelişiyle ilgili vaat ne oldu? Atalanmuın Ölümünden beri her şey yaratılışın başlangıcında olduğu gibi duruyor diyerek alay edecekler.

5Np Mr Aı, föUerin fak önceden Tannnm sözüyle Mf olduğunu, yerin sudan ve m aracıbğryla şekiBendiğmi hle 9 bile unutuyorlar

&O zamank dunyt yine fuyla, tufanla mahvolmuştu

7-Şimdtki yer ve gMeru ateşe verilmek üzere aynı ofisle saUâmyoe. tommtann yargılarım mahvolacağı güm dek korunuyorlar.

S-Sevgih kardeştenim, şunu unutmayın fa, Rmbbm gözünde bir gün hm yıl. tın yıl bir gün gibidir. (2.Pctru-3)

Buradan da geliş için Önceden bir zaman verildiği anlaşıl-maktadır.

Hatta bir zaman beiirtilrroş ki. bu zaman diümi Tamran ya-nmda farklı olduğu yorumuyla geçiştirilmeye çalışılıyor. HAlbuki gerçek böyle değildir. Hz. İsa kendi ağzıyla tekrar gelişinin yakınlığını, kendi zamanında yaşayanların, bir çoğunun ölmeden Oncc olacağını açıkça vurgular

26 İntan bütün kendirine mr mı utar? boan kendi canma

27-lnsanoğlu. Babam’mm görkem im+mdeUerrje gelecek w herkese. yaptığının karalığını verecektir.

2S-Size doğrusunu Myqin bunda bulunanlar arasm-da. Insanoğlunun kendi egemenliği içinde gelişim görmedim AM taşımayacak elanlar var (Matta-16)

‘23-Bir kmtte tize zulmettikleri zaman ötekine kaçın. Size doğrusunu söyleyeyim. İnsanoğlu gelinceye dik İsrailin bütün kentlerini ddafnuf olmayacaktınız. (Matta-10) Her ey çok cık ve tevile gerek kalmayacak kadar anlaşılır olduğu ortada. Yuhanna Indlinde ur bu gelişin tarihini kestirmek çok kolay. Herhalde bu tarih en uzak ihtimalle MS.100-120 civarlarında olması gerekir. Çunku Yuhanna nm ölüm tarihi en geç bu yıllar arasındadır

“20-Petms adatma dondu, İsanın sevdiği öğrencinin kendilerini ûMgnu (Mü. Bu âğımci akşam yemeğinde Isanın gdğtüme yaslanan ve. “Ya Rat. tama kim ihanet mkakf diye tora öğremadir.

21-Petrut onu görünce Itaya. ~Ya Rab. ye bu ne olacak?’ diye sordu.

22-lsa. Bern gelinceye dik onun yalamamı ithyermm, bundan sana ne?~ dok. Sem ardımdan gel!’

23-Bu yüzden kardeşler aramda o öğrencinin ölmeyeceğime dair bir töylmh çıktı. Ama İsa Petnısa, Örtmeyecek dememişti. Sadece. Ben gelinceye dek omum yaşamasını istiyorsam. bundan sana mel demişti.’ (YtdtamuL-21)

Şimdi haklı olarak. Hz. ba nın kendi ağzından tekrar yeryfl-zOne. o anda çevresinde yaşayanların dünyadan ayrılmadan gerçekleşeceği bildiren bu kadar ifade varken, kilise bunlan nasıl İzah eder diye düşünmektesiniz. Kilise bunlan nasıl mı izah etmekte? Bu açıklamaları gömerden gelerek. Bunlan

görmezden gelen kilie, bakın durumu kurtarmak için, hangi ifadeyi görüyor

29-Aynı şekilde, bu olayların gerçeklettiğini gördüğü-ntizde bilin ki İnsanoğlu yatandır, kapıdadır.

30-Size doğrusunu söyleyeyim, bütün bunlar olmadan bu kuşak ortadan kalkmayacak.

31-Yer ve gök ortadan kalkacak, ama benim sözlerim asla ortadan kalkmayacaktır

32 -~O günü ve o saati, ne gökteki melekler, ne de Oğul bitir; Bahadan başka kimse bilmez.

33 Dikkat edin, uyanık kalın, dua edin. Çünkü o anın ne zaman geleceğini bilemezsiniz(Markos.-l3)

Bu da Incilde olan bir ifade. Böylece, Hz. İsanın kendi ağzından söylediği bir sürü ifadeyle çelişen bu açıklamayı dikkate alarak, bu gelişi hala beklemekteler. Durumu kurtarmak için başka çıkar yolları da yok. Oç Incilde de Hz. İsanm ne zaman geleceği hakkında, kendi ağzıyla söylediği ve hala gerçekleşmediği düşünülen, son bir ifade daha var Bir de buna bakalım. Şimdi Hz İsanm tekrar yeryüzüne gelişini bizzat kendisi anlatan son ifadeye bakalım:

“24-25-Ama o günlerde, o sıkıntıdan sonra, Cüruf kararacak, Ay ışık vermez olacak. Yıldızlar gökten düşecek. Göksel güçler sarsılacak

26-~0 zaman Insanoğlu’nun bulutlar içinde büyük güç ve görkemle geldiğini görecekler,

27-lnsanoğlu o zaman meleklerini gönderecek, seçtiklerini yeryüzünün bir ucundan göğün öbür ucuna dek, dünyanın dört bucağından toplayacak. 1 (Markos-13)

Buradaki ifadelere göre kimse, Hz İsanm gelişini göreceğiz diye umutlanmasın. Çünkü bu gelişi insanoğlunun görmesi-ne imkan yok.

Güneş karardığında, yıldızlar gökten düşmeye başladığında, bilmem yer yüzünde yaşayan bir canlı kalır mı? Burada ta-

raılanan tam bir kıyamet günü tasviri Bilmem o günlerde yeryüzünde kıyamet m vatı yaparak bir yer ve (man toplu-,uğu kalır mı? Kalsa bile, herkes can derdine düşüp kıyamet sava}™ düşünen olur mu? Şimdi bizim İnaldc gördüğümüz bu gerçekler karşısında, Hıristiyan DOnya acaba ne di-yor diye sorulabilir. İşte işin en garip yönU burası. Hıristiyan Dünya bu konuda ciddi tek bir şey söylemiyor. Çünkü bunlan görmezden geliyor. Dilimize çevrilmiş en ciddi Hıristiyan ilahiyatı kitabının 455-466 sayfalan ananda bu konu genişçe incelenmiş. Ama bu gelişin henüz, daha Hz. İsanm zamanındaki neni ortadan kalkmadan gctçcfclcşcccgmi anlatan İncil satırlarından, tek bir satır bile bahsedllmomektedir.

Halta diğer belirtilerin, hepsinin gerçekleşmiş olduğunu bildikleri ve akla atkın buldukları İtiraf etmektedirler. Artık mızrak çuvala sığmıyor. Bu şunu İspat etmektedir; Her şey gün gibi ortada iken, bir de bu gelişin daha o nesil dünyadan aynlmadan olacağını kabul ederlerse, İncilde yazılanların boş çıkacağı ortada. Bu yüzden bütün bu gerçekler görmezden gelinmekte Aslında bu kehanetler konusunda Hıristiyan dünyada da birlik yok.

Bu konuda 3 gruba ayrılmış dunundalar. A- Milenyumcular. Post-Mlhmyumcular vr Prv-Milenyumcular olarak üç farklı yorum vardır. A-Milenyumculara göre bin yıl mecazi bir ifadedir ve dünyada böyle özel bir dönem yaşanmayacaktır. Bu yoruma göre Hz. İsanın doğumu ile Şeytan bağlanmış oldu ve bin yıllık egemenlik, ölmüş olanlar Mesihle birlikte gökte sürmektedir. Mesih sadece yargılamak için tekrar gelecektir.

Bunlara göre diriliş, göklerde Rab ile beraber olmaktır ve bedensel değildir. A-Milenyumculara göre imanlı ve imansızla rm beraber yargı için dirilecekleri bir tek diriliş kalmıştır (Yuhaı\na-528-29>

Yani bu gruba göre sıkıntı ve savaş dönemi geçmiştir. Ar-magedon savaşı beklentileri yoktur. Post-Milenyumculara göre, kilise çağının başlamasıyla, İncil bütün uluslara yayılmaya başladı ve imanlar sonunda Tannmn istediği şekilde £& . _

yaşayacaklar, böylece yeryüzünde bin yıl gibi, mecazi uzun bir zaman süren- bir huzur dönemi yaşanacaktır. Bu zamanm sonunda Mesih insanları yargılamak Üzere gelecek. A-Milen-yumculardan farkı, bin yıl gibi uzun bir huzur döneminin, yeryüzünde yaşanacak olmasıdır. Bu İki gurup Incilde anlatılan kehanetlere lafzı olarak bağlı kalmazlar, üçüncü grup Pre-Milenyumculardır. Bunlara göre özellikle Vahiy Kitabında yazılanlar bir bir gerçekleşecektir. Bunlar da kendi aralarında iki grupturlar. Birincisinde (klasik yorum) sıkıntı ve savaşlar olacak ve sonra Mesih bin yıl huzur donemi için geri gelecektir. İkincisinde (bunlar gerçek Evanjeliklcr) Mesih sıkıntı ve savaşlardan önce gelip, Evanjdikleri göğe alıp kurtaracak, sonra Armagedon savaşı ve arkasından bin yıllık huzur dönemi ve sonunda yargı – Tabi günümüzde bu son görüş iyice yayılmış durumda. İşte Hıristiyan dünyanın bu konuda yorumu bu. Bu yorumlarla bir yere varılabilir mı iyi düşünelim.

Sanırım konu epeyce aydınlanmaya başlamıştır. Pavlus Hıristiyanlığının neresini tutsanız dökülüyor. Sağlam bir yeri yok. Tevrat konusu böyle. Incil konusu böyle, Hz. Isanın Tanrılığı böyle, sünnet konusu böyle, çarmıhta ölümü böyle, dirilmesi böyle, göğe çıkması böyle ve sonunda tekrar yeryüzüne gelmesi de böyle olunca, sararım artık başka söz gerek kalmadı diyebilirsiniz. Kıyamet savaşı korkularınız azalmış olabilir. Buraya kadar kı anlatılanlardan. Tannnm gelecek için böyle bir planı olmadığı saranm anlatılmıştır. Tannnm böyle bir planı olmadığını bizler anlamış olabiliriz ama binleri inatla bu kehanetlerden istifade etmeye çalıştığı da bir gerçek.

Bir önceki yazımız olan Kahve falında uçak başlıklı makalemizde falda bozuk para, falda jeton görmek ve Kahve falında jilet hakkında bilgiler verilmektedir.

Leave a comment